Compare performance, boot space, consumption and price in one view.
Find out now: which car is the better choice for you – Peugeot Rifter or Renault Clio?
The Peugeot Rifter (High Roof Estate) comes with a Electric or Diesel engine and Automatic or Manuel transmission. In comparison, the Renault Clio (Hatchback) features a Full Hybrid, Petrol or LPG engine with Automatic or Manuel transmission.
When it comes to boot capacity, the Peugeot Rifter offers 1050 L, while the Renault Clio provides 391 L – depending on how much space you need. If you’re looking for more power, decide whether the 136 HP of the Peugeot Rifter or the 143 HP of the Renault Clio suits your needs better.
In terms of consumption, the values are 19.10 kWh5.60 L per 100 km for the Peugeot Rifter, and 4.30 L for the Renault Clio.
Price-wise, the Peugeot Rifter starts at 23800 £, while the Renault Clio is available from 16600 £. Compare all the details and find out which model fits your lifestyle best!
Der Peugeot Rifter beeindruckt mit seinem robusten Design und seiner hohen Vielseitigkeit, die ihn ideal für Familien und Outdoor-Abenteuer macht. Der Innenraum ist geräumig gestaltet und bietet zahlreiche innovative Technologien, die den Komfort und die Sicherheit der Insassen erhöhen. Zudem überzeugt der Rifter mit seiner hervorragenden Fahrdynamik, die sowohl in der Stadt als auch auf längeren Strecken für ein angenehmes Fahrerlebnis sorgt.
detailsThe Renault Clio continues to impress with its sleek design and agile handling, making it a standout choice in the compact car segment. Inside, it offers a surprisingly spacious and comfortable cabin, crafted with high-quality materials that enhance the driving experience. Its fuel efficiency and reliable performance make it an attractive option for both city commuting and longer journeys.
details
|
|
|
|
Costs and Consumption |
|
---|---|
Price
23800 - 36300 £
|
Price
16600 - 23000 £
|
Consumption L/100km
5.6 - 6 L
|
Consumption L/100km
4.3 - 7 L
|
Consumption kWh/100km
19.1 - 19.2 kWh
|
Consumption kWh/100km
-
|
Electric Range
329 - 340 km
|
Electric Range
-
|
Battery Capacity
-
|
Battery Capacity
0.60 kWh
|
co2
0 - 158 g/km
|
co2
97 - 122 g/km
|
Fuel tank capacity
50 L
|
Fuel tank capacity
32 - 42 L
|
Dimensions and Body |
|
---|---|
Body Type
High Roof Estate
|
Body Type
Hatchback
|
Seats
5 - 7
|
Seats
5
|
Doors
4 - 5
|
Doors
5
|
Curb weight
1561 - 1941 kg
|
Curb weight
1124 - 1331 kg
|
Trunk capacity
322 - 1050 L
|
Trunk capacity
301 - 391 L
|
Length
4405 - 4755 mm
|
Length
4053 mm
|
Width
1848 mm
|
Width
1798 mm
|
Height
1818 - 1837 mm
|
Height
1440 mm
|
Payload
489 - 814 kg
|
Payload
398 - 406 kg
|
Engine and Performance |
|
---|---|
Engine Type
Electric, Diesel
|
Engine Type
Full Hybrid, Petrol, LPG
|
Transmission
Automatic, Manuel
|
Transmission
Automatic, Manuel
|
Transmission Detail
Manual Gearbox, Automatic Gearbox
|
Transmission Detail
Automatic Gearbox, Manual Gearbox
|
Drive Type
Front-Wheel Drive
|
Drive Type
Front-Wheel Drive
|
Power HP
102 - 136 HP
|
Power HP
67 - 143 HP
|
Acceleration 0-100km/h
10.8 - 13.6 s
|
Acceleration 0-100km/h
9.3 - 17.1 s
|
Max Speed
132 - 184 km/h
|
Max Speed
160 - 174 km/h
|
Torque
250 - 300 Nm
|
Torque
95 - 205 Nm
|
Number of Cylinders
4
|
Number of Cylinders
3 - 4
|
Power kW
75 - 100 kW
|
Power kW
49 - 105 kW
|
Engine capacity
1499 cm3
|
Engine capacity
999 - 1598 cm3
|
General |
|
---|---|
Model Year
2024
|
Model Year
2023
|
CO2 Efficiency Class
A, E, F
|
CO2 Efficiency Class
C, D
|
Brand
Peugeot
|
Brand
Renault
|
Der Peugeot Rifter hat sich als vielseitiger Hochdach-Kombi auf dem Markt etabliert. Mit seinem anpassungsfähigen Innenraum und einer Vielzahl von Antriebsvarianten bietet der Rifter für viele Anforderungen die passende Lösung. Ob als Familienauto oder für den urbanen Lieferverkehr – der Rifter passt sich flexibel den jeweiligen Bedürfnissen an.
Der Innenraum des Peugeot Rifter ist so konzipiert, dass er sowohl Komfort als auch Funktionalität bietet. Mit bis zu sieben Sitzen eignet sich das Fahrzeug perfekt für größere Familien oder Gruppen. Der variable Kofferraum bietet ein Fassungsvermögen von bis zu 1050 Litern, sodass auch größere Lasten problemlos transportiert werden können.
Der Peugeot Rifter ist mit einer Vielzahl von Antriebsarten verfügbar. Neben den sparsamen Benzin- und Dieselmotoren bietet Peugeot auch innovative Elektrovarianten an. Die Leistungsbandbreite reicht von 102 PS bis 136 PS, je nach gewähltem Modell und Motoroption.
Die Elektromodelle, unter dem Namen e-Rifter bekannt, bieten eine beeindruckende Reichweite von bis zu 340 km und sind somit bestens geeignet für den täglichen Pendelverkehr in städtischen Gebieten. Dank der verschiedenen Getriebetypen, von manuellen Getrieben bis hin zu achtstufigen Automatikgetrieben, findet jeder Fahrer das für ihn passende Fahrgefühl.
Peugeot hat den Rifter mit einer Vielzahl von Sicherheits- und Assistenzsystemen ausgestattet. Dazu zählen unter anderem adaptive Geschwindigkeitsregelung, Spurhalteassistent und ein autonomer Notbremsassistent. Mit diesen Systemen sorgt der Rifter für ein hohes Maß an Sicherheit und Komfort auf der Straße.
Besonders erwähnenswert ist die Effizienz seiner Elektrovarianten. Mit einem durchschnittlichen Verbrauch von 19,1 bis 19,2 kWh/100 km leistet der e-Rifter einen Beitrag zur umweltfreundlicheren Mobilität. Auch die CO2-Effizienzklasse der Diesel- und Benzinvarianten ist mit Werten von A bis E bemerkenswert.
Der Peugeot Rifter ist mehr als nur ein Fahrzeug – er ist ein verlässlicher Partner für das tägliche Leben. Mit seinem geräumigen Innenraum, den flexiblen Antriebsoptionen und den fortschrittlichen Sicherheitsmerkmalen zeigt der Rifter, dass Stil und Funktionalität harmonisch vereint werden können. Egal ob auf der Autobahn oder in der Stadt: Der Rifter ist bereit, jede Herausforderung zu meistern.
The Renault Clio, a popular choice among compact cars, has continually advanced its design and technology to maintain a strong position in the automotive market. With enhancements in engineering, efficiency, and aesthetic appeal, the Clio remains a top contender in the hatchback category.
The Renault Clio's hybrid technology is one of its standout features. The E-Tech Hybrid system optimises both performance and efficiency, offering a seamless transition between electric and fuel-powered driving. This setup results in an impressive fuel consumption rate of 4.3 L/100km, making it an attractive option for eco-conscious drivers.
Renault offers a variety of engine choices for the Clio, accommodating different driving styles and preferences. From the economical SCe 65 manual variant to the powerful TCe 100 LPG gas version, each option is engineered to balance performance with fuel efficiency. With outputs ranging from 67 to 143 PS, drivers can enjoy a tailored driving experience.
The Renault Clio stands out with its sleek and modern design, characterized by its hatchback body style. The interior boasts an ergonomic layout with seating for five, ensuring passenger comfort and convenience. With a boot capacity of 301 to 391 litres, the Clio also offers practical storage solutions for everyday use.
Safety is a key priority for Renault, and the Clio reflects this commitment with its suite of innovative safety features. Advanced driver-assistance systems are integrated throughout, enhancing both safety and usability. The Clio encompasses features like lane departure warning, automatic emergency braking, and adaptive cruise control.
The Renault Clio not only offers affordability with pricing ranging from €18,450 to €26,800, but also promises low running costs. With CO2 emissions between 97 and 130 g/km, the Clio fits well within the C and D efficiency classes. This makes it a cost-effective and environmentally friendly choice for modern drivers.
Renault Clio remains a dynamic, dependable and economical option in the compact car segment. With its innovative technologies, diverse engine options, and commitment to safety and design, the Clio continues to impress and adapt to the evolving demands of the automotive world.
The prices and data displayed are estimates based on German list prices and may vary by country. This information is not legally binding.